.glass.beads.archäologisches.museum.hamburg.

hier ein paar glasperlen aus dem archäologischen museum in hamburg-harburg. die perlen sind auf ca. 800 datiert und als sächsisch eingeordnet. angegebene fundorte: maschen, wulfsen, ketzendorf.

diese kette war für mich besonders interessant, denn ich besitze offenbar eher zufällig eine replik einer der gezeigten perlen:

und zwar diese hier, die ich 2006 in moesgard einem amerikaner abgekauft habe. ^^

Advertisements
This entry was posted in gLaSsbEadS, muSeUmS. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s